Znamy wykonawcę modernizacji odcinka Łódź Widzew - Łódź Fabryczna
(źródło: PKP PLK S.A. 9.05.2011)
5 maja 2011 roku wybrano najkorzystniejszą ofertę w przetargu w ramach II etapu modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie przebudowy stacji Łódź Widzew i części szlaku Łódź Fabryczna - Łódź Widzew, liczącego około 5 km wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji dla całego odcinka Łódź Fabryczna - Łódź Widzew oraz modernizacji linii objazdowej Łódź Widzew - Łódź Chojny - Łódź Kaliska.
W wyniku badania i oceny dziewięciu ofert złożonych w postępowaniu przetargowym jako najkorzystniejszą uznano Trakcji Polskiej S.A., na kwotę 238 882 613,18 PLN netto, 293 825 614,21 PLN brutto. Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych polegających na budowie i przebudowie infrastruktury kolejowej m.in. w zakresie nawierzchni i podtorza, sieci trakcyjnej, elektroenergetyki, obiektów inżynieryjnych, peronów, przejść i przejazdów kolejowych. Wykonane zostaną także prace polegające na budowie obiektów służących ochronie środowiska. W ramach zadania powstanie nowy przystanek osobowy Łódź Niciarniana wraz z bezkolizyjnym skrzyżowaniem linii kolejowej z ulicą Niciarnianą oraz Lokalne Centrum Sterowania na stacji Łódź Widzew. Przebudowany zostanie również układ torowo-rozjazdowy na stacji Łódź Widzew wraz z budową trzech peronów wyspowych oraz podziemnego przejścia dla pasażerów, a także przebudowie ulegną nawierzchnia kolejowa i obiekty inżynierskie na linii objazdowej Łódź Widzew – Łódź Chojny – Łódź Kaliska Towarowa (linie nr 540 i 25). Okres realizacji zamówienia wynosi 42 miesiące od dnia podpisania umowy. Etap II modernizacji linii Warszawa – Łódź jest prowadzony w podziale na następujące zadania: Zadanie, będące przedmiotem zamówienia realizowane jest w ramach Lot-u B1 i stanowi część projektu POIiŚ 7.1-24.2 „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot B – odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych”.
Przeprowadzenie kompleksowej modernizacji na całym odcinku Warszawa Zachodnia – Łódź Fabryczna umożliwi m.in. jazdę pociągów z prędkością 90 km/h na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Włochy oraz 160 km/h na pozostałym odcinku, ograniczenie hałasu i drgań, poprawę bezpieczeństwa, standardu i komfortu podróżowania oraz zmniejszenie stopnia oddziaływania kolei na środowisko naturalne.